Is de stomerij service op kantoor eigenlijk een ongemak in vermomming? Ontdek waarom.
In deze moderne levensstijl is het merendeel van je tijd al in beslag genomen. Tussen werk, boodschappen, afspraken en het huishouden heb je weinig tijd over voor jezelf of je dierbaren. Alle hulp die je kunt krijgen, is mooi meegenomen. De wereld om je heen doet zijn best om zich aan te passen naar jouw levensstijl. Dat lukt sommige branches beter dan andere. Zo kun je echt overal eten bestellen. Het maakt niet uit welk gerecht en dat allemaal via je mobiel. Sommige branches zijn nog niet zover.
Neem bijvoorbeeld de stomerij. Bij de meeste stomerijen kun je nog steeds alleen met contact geld betalen. Wat doet een drukke professional zoals jijzelf? Veel kantoren hebben gelukkig een inpandige stomerij. Dat bespaart je een trip naar de lokale stomerij voor of na werktijd, of op je vrije zaterdag (bah!). Maar die kantoor service is eigenlijk niet veel gemakkelijker dan de standaard trip naar de stomerij. Misschien zelfs wel ongemakkelijker. Dus, zit je onbewust vast in een ouderwetse oplossing zonder dat je het weet? Hier zijn 7 punten om over na te denken.
-
Je kleren meenemen naar het werk
Je bent er misschien aan gewend om dit te doen als je kantoor een stomerij service heeft. Maar, heb jij je nooit een beetje ongemakkelijk gevoeld door je vuile kleding mee te nemen naar de plek waar je er juist op je best uit wilt zien? Natuurlijk laat je jouw vuile ondergoed en sokken thuis, maar je overhandigt de receptioniste wel een zak vol stoffen met huidschilfers, zweet en andere geuren. Daarbovenop is het een gedoe om de zak met kleren te dragen samen met je koffer, handtas, koffie en telefoon. Dit is nog erger als je de kleren schoon meekrijgt op een hanger en het regent (wat het bijna iedere dag doet hier in Nederland).
-
Geen persoonlijk contact
Natuurlijk heeft jouw kantoor een betrouwbare stomerij service gekozen. Toch weet je niet precies wie je kleren op komt halen en of ze met zorg behandeld worden. Je kunt niet 100% zeker weten dat er de mate van aandacht aan jouw kledingstukken wordt besteed die jij verwacht. Wat als je een knoop moet laten maken of een scheur in je favoriete overhemd? Schrijf je jouw aanwijzingen dan op een stuk papier en hoop je dat de receptioniste de boodschap goed overbrengt aan de stomerij?
-
Standaard ophaal- en bezorgmomenten op kantoor
De meeste kantoor services hebben ophaalmomenten op standaard dagen. De items worden terugbezorgd na 2 dagen. Als je het ophaalmoment mist, moet je wachten tot de volgende keer dat de stomerij langs komt. Als je koffie- of wijnvlekken op je kleren hebt, moeten deze zo snel mogelijk behandeld worden om intrekken te voorkomen. Je moet bij zo’n vlek dan waarschijnlijk zelf aan de slag met huis-, tuin-, en keukenmiddeltjes en hopen op het beste. Of je rent zelf naar de lokale stomerij. Maar toch, wat als je een express service nodig hebt?
-
Hoe zit het met andere items?
Sommige stomerijen bieden ook reparaties aan. Het wordt lastiger om je specifieke vereisten door te geven als je geen direct contact hebt met de stomerij. Hoe zit het met je schoenen? Je gordijnen? Je beddengoed, tapijt en gewone was. Je raadt het al, daar moet je zelf voor zorgen.
-
Het is weekend. Wat nu?
Het is vrijdag en je realiseert je dat je niet hebt gedacht aan de stomerij. Je hebt jouw favoriete overhemd / pak echt nodig voor een belangrijke vergadering op maandag. De kantoor service heeft je kleding zeker niet op tijd schoon. Wat doe je? Je gaat natuurlijk naar je lokale stomerij. Met een beetje geluk hebben ze je kleding klaar op maandagochtend. On demand services zoals Mr. Timesaver zouden je favoriete overhemd / pak al voor je schoon hebben op zaterdag! Het beste is, dat ze de kleding bij je thuis zouden ophalen en bezorgen. Je kunt ook nog eens je favoriete schoenen laten poetsen!
-
Betaling
Met een kantoor service worden de betalingen waarschijnlijk van je salaris afgehaald aan het einde van de maand. Dat is wel zo makkelijk, denk ik. Maar hoe houd je bij van welke services je die maand gebruik hebt gemaakt? Hoe weet je of ze extra in rekening hebben gebracht of de verkeerde service hebben berekend? Bij de lokale stomerij zijn betalingen misschien nog wel irritanter. Velen accepteren alleen contact geld. Naast dat je je moet herinneren waar je het bonnetje hebt gelaten, moet je eerst nog pinnen.
-
Lagere kosten / hogere risico’s en ongemakken
Er is iets misgegaan met je bestelling. Je mist een knoop of er zit een scheur in je favoriete blouse. Wat doe je? Kun je direct contact opnemen met de stomerij? Wat zijn hun voorwaarden? Krijg je geld terug of betalen ze voor de schade die ze hebben veroorzaakt? De meeste stomerijen zullen waarschijnlijk het probleem proberen op te lossen of geven vlekkenverwijderaar nog een kans als je het item persoonlijk retourneert. Het wordt lastiger als dit schadeproces door je kantoor geregeld wordt.
Met on-demand services zoals Mr. Timesaver zijn deze issues nagenoeg niet aanwezig. De prijs komt overeen met het gemak dat wordt geboden en lijkt misschien een beetje hoger per item, maar het risico is abosluut lager en het gemak is ook echt gemak. Het beste is dat je nooit meer uit je huis of appartement hoeft met je vuile kleren. Mr. Timesaver biedt ook reparaties, verstellen, wassen en een schoen servive met bezorging binnen 24 uur. De gemakkelijke tijdsdelen per uur maken het eenvoudig om je ophaal- en bezorgmoment te plannen en starten vanaf 7 uur in de ochtend tot middernacht, iedere dag van de week. Ja, zelfs op zondag.
No Comments